Najczęściej zadawane pytania

Internet

W przypadku jeśli łącze przestało działać należy zastosować się do Instrukcji przekazanych przez techników podczas montażu.

Jeśli takiej instrukcji Państwo nie otrzymali, prosimy o wykonanie następujących czynności:
– sprawdzić okablowanie, oraz zasilanie urządzenia,
– sprawdzić jakie diody świecą się na urządzeniu (żadna nie powinna świecić się na czerwono),
– zrestartować router poprzez wyłączenie i włączenie go do prądu.

Jeśli nadal łącze nie działa w tej sytuacji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu stacjonarnego +48 (17) 506 10 10 lub poprzez kontakt mailowy pod adresem serwis@nexet.pl.

Zgłoszenie problemu lub usterki można również zarejestrować poprzez Panel Klienta czyt. Biuro Obsługi Abonenta dostępne pod adresem Panel Klienta (BOA). Instrukcja logowania dostępna jest w dolnej sekcji tej strony.

Zachęcamy do wykonywania pomiarów prędkości Internetu z użyciem aplikacji dostarczanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, do której link zamieszczamy poniżej.

Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi UKE dotyczącymi testowania łączy testerem certyfikowanym.

Certyfikowany pomiar prędkości łącza Internetowego

Podstawowymi zaleceniami samego UKE podczas przeprowadzania testu certyfikowanego są:

Pomiar certyfikowany to pomiar, który spełnił wszystkie poniższe warunki:
– przeprowadzony jest w aplikacji dla systemu operacyjnego na połączeniu kablowym Ethernet w trybie full-duplex,
– prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 1000 Mb/s; w przypadku maksymalnej prędkości odczytanej z umowy mniejszej niż 80 Mb/s, dopuszczalne jest połączenie interfejsu sieciowego o prędkości 100 Mb/s,
– obciążenie procesora przed pomiarem jest mniejsze niż 20%,
– prędkość transmisji danych pochodząca od innych aplikacji nie jest większa niż 1 Mb/s w każdym kierunku przed pomiarem,
– obciążenie procesora w trakcie pomiaru jest mniejsze niż 85%,
– brak aktywnych połączeń wirtualnej sieci prywatnej (VPN),
– brak aktywnego udostępniania Internetu na urządzeniu końcowym użytkownika,
– brak obecności innych urządzeń poza routerem i komputerem użytkownika w sieci,
– pomiar wykonany na łączu operatora stacjonarnego.

Wszystkie inne pomiary to pomiary niecertyfikowane.”
(źródło: UKE)

Wykonanie pomiaru odbywa się poprzez wykonanie następujących czynności (z użyciem aplikacji na komputer stacjonarny lub laptop z systemem operacyjnym):

  1. Utworzenie bezpłatnego konta użytkownika w serwisie wraz z podaniem danych odnośnie posiadanej taryfy od operatora (patrz NEXET Sp. z o. o. ). Załóż konto i wykonaj pomiar
  2. Zaloguj się do utworzonego konta użytkownika podając ID użytkownika oraz hasło i ewentualnego potwierdzenia kodu reCAPTCHA. Zaloguj się do systemu
  3. Pobrania aplikacji dla wybranego systemu operacyjnego (Windows lub macOS) i zainstalowania jej na swoim komputerze stacjonarnym lub laptopie.
    Pobierz aplikację dla systemu Windows
    Pobierz aplikację dla systemu macOS
  4. Uruchomienie aplikacji i postępowanie zgodnie z jej procedurami, których krótki opis zamieściliśmy poniżej (do uruchomienia potrzebny jest token, który znajduje się w Panelu www użytkownika). Uruchom aplikację PRO Speed Test

Na zamieszczonym poniżej zrzucie ekranu prezentowany jest sposób działania aplikacji, która na samym początku wykonywania pomiaru przeprowadza procedurę Badania czynników środowiska pomiarowego, które przytoczyliśmy powyżej.

Zadaniem tej procedury jest weryfikacja urządzenia i połączenia Internetowego do przeprowadzenia certyfikowanego pomiaru, to znaczy pomiaru, który jest w 100% prawidłowo wykonany.

Poniżej prezentujemy wyniki pomiaru z użyciem aplikacji dla taryfy NET-M [Pobieranie: 180Mb/s (90Mb/s + 90Mb/s) oraz Wysyłanie 18Mb/s (9Mb/s + 9Mb/s)].

Na załączonym zrzucie widoczne jest, że pomiar posiada certyfikację, to znaczy, że wszystkie wyżej wymienione wymagania zostały spełnione i test został przeprowadzony w prawidłowy sposób. Dodatkowo aplikacja wymaga wykoniania kolejnych pomiarów w cyklach o odmierzonym czasie. Następnie wygenerowany zostanie raport, który posłuży do ew. dalszej diagnozy.

W całej tej procedurze chodzi o to, aby mieć swiadomość wykonywanego testu i zdać sobie sprawę z tego, że istnieje bardzo wiele czynników, które moga wpłynąć na nieprawidłowe działanie Internetu.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, wykonany test wraz z raportem można odesłać do Nas w wiadomości zwrotnej na adres serwis@nexet.pl.

Szybki Internet w dzisiejszych czasach jest nieodłącznym elementem potrzebnym do pracy w życiu praktycznie każdego człowieka. Jak się okazuje nawet najszybsze łącze może czasami działać wolno. Poniżej przedstawiamy najczęściej spotykane przyczyny złego działania Internetu.

Konfiguracja urządzenia (np. laptopa lub smartfona)

Nie każde urządzenie jest w stanie obsłużyć duże prędkości Internetu. Starszego typu telefony lub laptopy mogą łączyć się do sieci Wi-Fi tylko poprzez pasmo 2,4GHz, co zapewnia komunikację jednak uniemożliwia korzystanie z szybkiego połączenia oraz obsługiwać tylko starsze standardy sieci Wi-Fi, co również utrudnia korzystanie z dużych prędkości.

Zadbaj o to, aby sprzęt z którego korzystasz był w jak najlepszej kondycji, tzn. że Twoje urządzenie nie może być nadmiernie obciążone poprzez inne programy, które obciążają sieć. Pamiętaj, aby zawsze aktualizować oprogramowanie oraz sterowniki do najnowszych wersji, a zwłaszcza sterowniki kart sieciowych.

Pamiętaj też, że niektóre przeglądarki Internetowe potrafią również generować sporo problemów z wyświetlaniem stron internetowych.

Szkodliwe oprogramowanie

Jako użytkownik swojego urządzenia jesteś za nie odpowiedzialny, dlatego też zwracaj uwagę na to jakie programy i aplikacje instalujesz.

Korzystając z Internetu jesteś podatny na wszelkiego rodzaju infekcje i szkodliwe oprogramowanie takie jak wirusy, spyware, ransomware, adware i inne. Niechciane programy zainstalowane na Twoim sprzęcie mogą spowalniać pracę laptopa lub telefonu i tym samym utrudniać sprawne korzystanie z Internetu.

Aby upewnić się, że Twoje urządzenie jest wolne od wszelkiego rodzaju infekcji musisz regularnie weryfikować stan swojego urządzenia lub pozwolić aby program antywirusowy robił to za Ciebie. Jednak często dodatkowe programy antywirusowe również potrafią obciążać system operacyjny.

Jeśli chciałbyś uzyskać dodatkową ochronę bez zbędnego obciążania telefonu bądź swojego laptopa możesz wykupić u Nas usługę nGuard Cyberbezpieczeństwo.

W przypadku występowania problemów z działaniem sieci Wi-Fi spróbuj wykonać następujące czynności zanim skontaktujesz się z Biurem Obsługi Klienta.

System operacyjny Windows

  1. Upewnij się, że masz włączoną sieć Wi-Fi na swoim urządzeniu. Wybierz ikonkę „Brak połączenia internetowego”, która znajduje sie po prawej stronie paska zadań. Sieć Wi-Fi powinna być włączona (najcześciej oznaczona kolorem niebieskim).
  2. Sprawdź czy sieć Wi-Fi, którą rozpoznajesz i ufasz znajduje się na liście dostępnych sieci powyżej. Jeśli uda Ci się namierzyć odpowiednią sięć spróbuj nawiązać z nią połączenie.
  3. Jeśli na Twoim urządzeniu dostępna jest sieć Wi-Fi z dodatkowym dopiskiem 5G to oznacza, że operator udostępnia Ci dwie sieci Wi-Fi. Pierwsza z nich pracuje na częstotliwości 2,4 GHz (najbardziej popularna) oraz 5 GHz (wzrostowa). W związku z tym możesz spróbować przyłączyć się do sieci 5 GHz, która jest mniej podatna na nakładanie się sygnałów pochodzących od innych sieci.
  4. Upewnij się, że masz włączony fizyczny przełącznik sieci Wi-Fi (zazwyczaj jest to sygnalizowane świecącą kontrolką na klawiaturze Twojego urządzenia przenośnego) lub czy nie jest włączony Tryb samolotowy.
  5. Uruchom Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią dostępne w systemie operacyjnym Windows. Zazwyczaj narzędzie to pomaga w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu typowych problemów z połączeniem.

Inne urządzenie typu smartfon

  1. Wyłącz i włącz telefon. Jest to najprostszy sposób na rozwiązanie problemu w przypadku utracenia połączenia z siecią Wi-Fi. Pozwala również na zwolnienie zajętej pamięci urządzenia, która równiez może być przyczyną problemów z połączeniem.
  2. Wyłacz funkcję Oszczędzanie energii. Korzystanie z tej funkcji może spowodować osłabienie sygnału sieci Wi-Fi.
  3. Zaktualizuj oprogramowanie swojego telefonu oraz aplikacji przeglądarki internetowej. Nieaktualne oprogramowanie może generować problemy z otwieraniem stron internetowych.
  4. Przeskanuj urządzenie pod kątem złośliwego oprogramowania. Skonfiguruj program antywirusowy, który nie obciąża zbytnio Twojego telefonu.
  5. Zrestartuj router. Proste rozwiązanie, które może pomóc w rozwiązaniu problemu z połączeniem Internetowym na Twoim urządzeniu.

Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez NEXET Sp. z o. o.

  • paragraf 12, pkt 4: „Działania zmierzające do usunięcia awarii będą podejmowane nie później niż w ciągu 36 godzin przypadających w dni robocze, od chwili zgłoszenia awarii przez Abonenta.”
  • paragraf 20, pkt 3: „Maksymalny czas usunięcia uszkodzenia (od zgłoszenia przez Abonenta braku możliwości korzystania z usługi do przywrócenia możliwości korzystania z usług wyrażony w godzinach) 120 h”

Załóżmy sytuację, w której własnie podpisałeś nową umowę, w której prędkość pobierania przekracza 100Mb/s, a Ty łącząc sie do Internetu przez połączenie kablowe osiągasz wyniki mniejsze niż 100Mb/s.

W takiej sytuacji przede wszystkim należy sprawdzić sprzęt oraz okablowanie, które wykorzystaliśmy do połaczenia komputera stacjonarnego lub laptopa. Bardzo często starszego typu komputery bądź laptopy posiadają karte sieciową, które nie są w pełni wystarczające do uzyskiwania wyższych prędkości niż 100Mb/s. Odpowiednia karta sieciowa do tego typu połączenia powinna posiadać w nazwie „Gigabit Ethernet„, co oznacza, że taka karta oferuje szybki dostęp do sieci 10/100/1000 Mbps.

Nie wiesz jak sprawdzić stan swojego połączenia Internetowego? Możesz to sprawdzić przy pomocy aplikacji, którą opisaliśmy w punkcie „Jak poprawnie wykonać pomiar prędkości Internetu?” bądź wykonać następujące czynności na swoim komputerze stacjonarnym lub laptopie:

  1. Otwórz aplikację Panel sterowania, wyszukaj Centrum sieci i udostępniania.
  2. Wybierz opcje Zmień ustawienia karty sieciowej (Panel sterowania -> Sieć i Internet -> Połączenia sieciowe).
  3. Znajdź aktywną kartę sieciową (zazwyczaj jest to karta pod nazwą Ethernet), wybierz prawym przyciskiem myszy Stan z menu rozwijanego.
  4. Zwróć uwagę na pozycję Szybkość, wartość ta powinna wynosić odpowiednio 10/100 lub1000 Mbps w zależności od zestawionego połączenia.

Odpowiednie umiejscowienie routera to kluczowy element podczas planowania instalacji usługi dostępu do Internetu poprzez sieć kablową lub właśnie sieć Wi-Fi, z której obecnie najszczęściej korzystamy.

Siła sygnału sieci Wi-Fi uzależniona jest głównie od miejsca położenia punktu dostępowego (routera). Wszelkie przeszkody takie jak ściany, meble, elementy ogrzewania podłogowego wykonane z aluminiowych materiałów, piony kanalizacyjne potrafią w bardzo dużym stopniu osłabić sygnał nadawany przez router. A co za tym idzie, im mniejszy zasięg tym mniejsza prędkość i spadek szybkości Internetu.

Zalecamy stosowanie rozwiązania montażu routera na wysokości ponad 1 metra nad ziemią, w otwartej przestrzeni (urządzenie nie może być przysłonięte przez elementy wyposażenia domu) i co najważniejsze punktem ulokowania routera powinien być centralny punkt domu lub mieszkania.

Należy unikać instalacji routera w pobliżu innych urządzeń elektronicznych, ponieważ ich działanie może zakłócać sygnał sieci Wi-Fi.

Dokłanie! Prosimy pod żadnym pozorem bez wcześniejszego poinformowania Nas bądź na Nasze zezwolenie nie wciskać przycisku RESET na routerze.

Skutkuje to całkowitym przywróceniem routera do ustawień fabrycznych i usunięciem konfiguracji, którą wgraliśmy na urządzenie. Co za tym idzie, połączenie do Internetu zostanie całkowicie utracone i w pewnych przypadkach niemozliwe będzie przywrócenie ustawionej konfiguracji. Mogą zostać utracone takie dane jak nazwa oraz hasło do sieci Wi-Fi oraz inne ustawienia sieci.

Tak zgadza się, wykonujemy kopie zapasowe konfiguracji. Natomiast czasami urządzenia posiadają nietypową konfigurację z inicjatywy klienta, której niestety nie możemy przechowywać.

Telefon

Najczęstszymi przyczynami takich sytuacji są:

  • przypadkowa zmiana funkcji (zmiana ustawień aparatu telefonicznego),
  • brak włączonej funkcji CLIP (informację tę uzyskasz od swojego operatora),
  • wymagany restart routera (w większości przypadków konieczne jest wykonanie restartu).

Telewizja

Procedura ta polega na przywróceniu ustawień fabrycznych dekodera. Ma to na celu wymuszenie ponownej aktywacji dekodera. Stosuje się ją wówcza, gdy dekoder nie działa prawidłowo.

Procedurę te uruchamia się poprzez wpisanie kodu na pilocie.
Kod wymyszający reset to: 2 5 7 0 7 6 6 8

Uwaga: Procedura ta jest bardzo ważna i nie można jej przerwać. Wiąże się ona z całkowitym wyczyszczeniem partycji dekodera.

W tym miejscu możesz sprawdzić jak wygląda procedura podłączenia i pierwszego uruchomienia dekodera eBOX.

Poniżej lista błędów dekodera eBOX Z123/M15:

BŁĄD E0: BRAK SIECI
Upewnij się, że kabel sieciowy jest poprawnie podłączony i że dekoder ma dostęp do sieci.
Proszę sprawdzić okablowanie, czy nie jest niepoprawnie wpięte lub uszkodzone.

BŁĄD E1: NIEPOPRAWNY CZAS
Czas na dekoderze jest niepoprawny. Poczekaj aż dekoder ustali poprawny czas. Jeśli błąd będzie nadal występować, skontaktuj się ze swoim operatorem.
Dekoder odpytuje serwer NTP o poprawny czas. Jeśli będzie mieć z tym problem, będzie próbować do skutku.

BŁĄD E2: BŁĄD POŁĄCZENIA Z SERWEREM
Wystąpił problem z połączeniem sieciowym do STB.
Błąd pojawia się w przypadku, gdy któreś z kolejnych urządzeń na sieci za pierwszym routerem/switchem, licząc od dekodera, nie łączy się poprawnie z internetem. Należy sprawdzić sieć.

BŁĄD E8: BRAK AUDIO I VIDEO
Wystąpił problem z dekodowaniem kanału. Sprawdź połączenie sieciowe lub zrestartuj dekoder.

BŁĄD E12: BRAK UPRAWNIEŃ
Nie posiadasz uprawnień do oglądania tego kanału.
Należy sprawdzić, czy poprawnie przypisano uprawnienia do konta klienta. Proszę zwrócić uwagę na daty rozpoczęcia opłaty oraz daty startu usług w gniazdku.

EP01 – łącze sieciowe odłączone – unlink
EP02 – łącze sieciowe nieaktywne – network down (unlink)
EP03 – NTP wyłączone
EP04 – adres NTP nieustawiony lub niewłaściwy
EP05 – adres serwera DNS1 nieustawiony lub niewłaściwy
EP07 – adres routera nieustawiony lub niewłaściwy
EP08 – adres podsieci nieustawiony lub niewłaściwy
EP09 – adres urządzenia STB nieustawiony lub niewłaściwy
EP10 – Wystąpił problem z łączem sieciowym (plus jakiś kod poniżej EP10)
EP11 – Wystąpił problem z połączeniem do routera, nie zadziałał ping do router
EP12 – Wystąpił problem z połączeniem do Internetu, nie działa połączenie do webcache
EP13 – Wystąpił problem z ustawieniami czasu – zegar systemowy zwraca rok poniżej 2017
EP14 – Wystąpił problem z połączeniem TLS (do połączenie TLS)
EP99 – błąd wywołania funkcji API

W przypadku innych problemów prosimy o kontakt z Naszym Działem Technicznym pod numerem wewnętrznym 23 na (17) 506 10 10.

Instrukcje

Każdy z Naszych klientów ma możliwość logowania się do Panelu Klienta, tzw. Biura Obsługi Abonenta (BOA). Dane logowania Klient powinien otrzymać wraz z umową podpisaną w biurze lub podczas instalacji usługi przez ekipę techniczną.

Link do logowania znajduje się na Naszej stronie Internetowej, na której własnie się znajdujesz. Znajdziesz go w górnej częsci strony w menu głównym pod zakładką Strefa Klienta -> Panel Klienta lub w dolnej części strony w sekcji STREFA KLIENTA.

Strona logowania prezentuje się w następujący sposób. Klient podaje swój unikalny login oraz hasło. W przypadku utracenia danych logowania należy skontaktować się z Naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 (17) 506 10 10 lub poprzez kontakt mailowy pod adresem info@nexet.pl.

Po zalogowaniu się Klient ma możliwość podejrzenia swoich danych osobowych oraz ich edycji. Zmienić swoje hasło do logowania. Sprawdzić aktualne usługi na swoim koncie. Weryfikować swoje płatności (faktury, historie rozliczeń), wydrukować blankiety do przelewu oraz co jest bardzo ważne zgłaszać wszelkie problemy czy też usterki i na bieżąco sprawdzać stan zgłoszenia.

W miejscu tym znajduje się również opcja wykonania testu prędkości, który jest odnośnikiem do Certyfikowanego Testera Prędkości.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Zostaw kontakt - oddzwonimy

    Wyrażam zgodę, aby przedstawiciel NEXET sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, skontaktował się ze mną telefonicznie i przedstawił mi ofertę handlową dotyczącą produktów i usług NEXET sp. z o.o.